אז קודם כל ולפני הכל חשוב להדגיש, כי עדיף שרק חשמלאי מוסמך יתקין גופי תאורה בבית, אך אם מדובר בגופי תאורה קטנים כמו נורה קטנה או מנורת שולחן לא אמורה להיות בעיה ותוכלו לעשות זאת בעצמכם והכי חשוב תשתמשו בכלי עבודה תואמים לעבודה עם חשמל, כי אם אין לכם כאלו עדיף שתפנו לחשמלאי ותוותרו על ההרפתקה.

 

התקנת גופי תאורה

התקנת גופי תאורה משתנה בהתאם לסוגים השונים. ישנם גופים עצמאיים, תלויים, כאלו שמתחברים לתקרה, נסתרים מהעין ועוד. כאשר הזמנתם חשמלאי עדכנו אותו בסוג גוף התאורה שהוא אמור להתקין עוד לפני שהוא מגיע אליכם. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות צילום של גוף התאורה וכך יוכל החשמלאי להעריך את העבודה ולתמחר אותה בהתאם.

 

בואו נתחיל למנות את גופי התאורה השונים כדי שתדעו בדיוק מה מתאים לכם:

  1. גופי תאורה בודדים – אלו גופי תאורה פשוטים שלא דורשים התקנה של חשמלאי ותוכלו לעשות זאת בעצמכם. מדובר במנורות עומדות ומנורות שולחן שעומדים בפני עצמם, דינאמיים ואפשר פשוט לחבר אותם לחשמל באופן הפשוט ביותר ולהפעיל.
  2. גופי תאורה נתלים על התקרה – תוכלו למצוא אותם בכל בית והם הנפוצים ביותר, מותקנים על בטון. החשמלאי אמור לבדוק שגוף התאורה לא כבד מידי והתקנת מנורת הקיר תישאר סטנדרטית. תהליך העבודה מתחיל בהרכבת גוף התאורה על הריצפה, הורדת הפקק בלוח החשמל וסימון המיקום המדויק לחורים בתקרה. בסוף התהליך הוא אמור לחווט את חוטי החשמל לגוף התאורה ולהצמידו לתקרה באמצעות מקדח וברגים.
  3. גופי תאורה שקועים – גופי תאורה ששקועים בתוך הקיר כמו ספוטים דורשים מהחשמלאי הכנה מראש. תהליך העבודה הוא בחירת המיקום הרלוונטי על ידי הלקוח, בדיקה אם זה אפשרי וחיבור לחוטי החשמל שבתוך הקיר, לאחר מכן מדידה וחיתוך קיר גבס לפי סימון וקדיחת חור בקיר, על מנת להשחיל את חוטי החשמל שישמשו את השנאי המוחבא. בשלב האחרון, החשמלאי ימדוד ויחתוך את פסי הלד, יחבר את המגעים וידביק פס לד בפרופיל אלומיניום שהכין לפני.
  4. גופי תאורה צמודי תקרה – גופי אלו מתאימים לחללים קטנים שסובלים מתקרה נמוכה ויכולים להתאים לתאורת חוץ במקים מסוימים, בולטים בנוכחותם ולכן נדרשים גם להיות מעוצבים יותר.

 

חשוב לזכור, כי באחריות החשמלאי לפני שהוא מתחיל את עבודתו לעדכן את כל דיירי הבית לא להרים את מפסק הזרם החשמלי.

 

סוגים נוספים שדורשים התקנה מורכבת יותר:

  1. התקנת נברשת – התקנת נברשת היא לא פחות מקלאסיקה עיצובית. גוף תאורה מרשים שנתלה במרכז הבית ומספק אור מושלם שאותו יש לתלות בדיוק במרכזו של השולחן. אם היא נתלת במטבח מעל פינת האוכל או אם היא נתלת בסלון יש למדוד לפחות 15 סנטימטר בין הנברשת לקצה השולחן הנבחר ואם אין מספיק מקום אזי הנברשת שבחרתם גדולה מידי. אם התקרה שלכם גבוהה יותר מ2.5 מטר הוסיפו על כל 30 סנטימטר של גובה תקרה, 8 סנטימטרים של מרחק.
  2. התקנת פלורסנט לד – המון אנשים בוחרים להאיר את דירתם בנורות לד על פני נורות ליבון או התקנת נורת פלורסנט וזאת מכיוון שלנורת הלד יש יתרונות רבים ולכן הבחירה ברורה. כל גופי התאורה, צמודים או שקועים מגיעים עם נורות לד וזאת בעיקר החיסכון המשמעותי שלהם בחשמל ואורך החיים הממושך שלהם. לצורך העניין נורת פלורסנט תחזיק כעשרים אלף שעות עבודה ואילו נורת לד תחזיק חמישים אלף שעות עבודה.

 

התקנת גופי תאורה – מחירים

לאור הביקוש הרב להתקנת גופי תאורה שתפס תאוצה בשנים האחרונות התמחור עולה ולרוב המחירים לא תואמים לעלויות של המוצר. כמובן שאם אנחנו מתקינים את גוף התאורה העלויות יהיו נמוכות, ואם אנחנו הזמנו באופן אישי את גופי התאורה ושילמנו רק על ההתקנה המחיר יהיה נמוך ומוצדק יותר אם נזמין את כל העבודה מחשמלאי מוסמך.

 

מחירון

  • עלות התקנת גוף תאורה יחיד ללא עבודה נוספת או בעיות מיוחדות בין 250 ₪ – 350 ₪.
  • התקנת גוף תאורה שקוע – 270 ₪ – 400 ₪.

 

לסיכום

התקנה של גוף תאורה יכולה להיות פשוטה מאוד, אך גם מורכבת נורא, ולכן ההמלצה העיקרית היא שתתנו לחשמלאי לבצע זאת ואת גוף התאורה תבחרו בעצמכם. כך גם הבטיחות שלכם תישמר וגם אורך החיים של גוף התאורה שבחרתם.

לייעוץ טלפוני והזמנות חייגו: 039739730.

התקנת גופי תאורה
modern ceiling lights, graphic background
פתח צ'ט
הי... צריך עזרה?
הי... איך אפשר לעזור?